vrijdag 20 maart 2015

Vlaggetjeslijn en kaartjes

Afgelopen week is mijn neefje papa geworden. Om dit te vieren wilde ik mijn peettante (de oma dus) en mijn neefje en zijn vriendin iets sturen. 


Voor de nieuwe ouders is het een vlaggenlijntje geworden. Het patroon komt uit een special van Flow Magazine en het is als volgt:

* maak een beginketting van 22 lossen (dit is inclusief keerlosse). 
* steek de haaknaald in de tweede losse vanaf de haaknaald en haak in iedere steek een vaste.
* minder om de toer twee steken; haak de eerste en tweede steek samen en de op één na laatste en laatste. 
* herhaal dit tot je nog maar één vaste hebt en haak af. 

Ik heb haaknaald 2.5 en  haakkatoen Phildar Cotton 3 gebruikt.

Hier moest natuurlijk een leuk kaartje bij, en ook dat is zelf gemaakt en geïnspireerd op het geboortekaartje. Er was alleen wat geduld nodig, verder was het zo gepiept. :) 


 Ik heb er zelf altijd erg veel plezier in om het dan ook nog eens leuk in te pakken, zodat ze echt een klein cadeautje in de brievenbus mogen ontvangen. Onderstaand pakketje bevatte de slinger, deze zat samen met de kaart in een grotere envelop. Dit geel-witte envelopje is van Flying Tiger en de sticker is van V&D (300 op een rol!!) 



Voor mijn peettante en mijn oom, die voor t eerst opa en oma zijn geworden heb ik een kaartje gemaakt en opgestuurd. Ik had er weinig voor nodig, wederom mijn haakgaren, wat washi tape en letterstempels van de HEMA. De binnenkant en de envelop werden nog opgeleukt met stickers van de HEMA.


Post krijgen en post sturen vind ik sowieso al erg leuk maar zo'n speciale gelegenheid maakt het eigenlijk nog veeeeel leuker!! 

liefs! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten